Kalendorius

Boléro-Extended

Tai valandą trunkantis violončelių ir šokio „Boléro“ priverčiantis naujai pažvelgti į kanoninį kūrinį.

Šokio spektaklis „Boléro-Extended“ – tai neįprasta ir originali vieno garsiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravel’o kūrinių „Boléro“ interpretacija. Lengvai atpažįstama melodija ir jos parafrazės scenoje vizualizuojamos Šeiko šokio teatro šokėjų ir Klaipėdos violončelių okteto atlikėjų. Originaliai dekonstruojama M. Ravel’o muzika, scenoje atliekama vienos, kelių ar iš karto aštuonių violončelių, suskamba netikėtai ir šiuolaikiškai.

Danų choreografas Palle Granhøjus drauge su šokėjais kuria varžančiose aplinkybėse atsidūrusių asmenybių portretų galeriją, atskleisdamas unikalias kiekvieno trupės šokėjo savybes ir jomis papildydamas muzikinį spektaklio audinį bei interpretaciją. Choreografas scenoje siekia išryškinti žmogiškąją būtį, užuot eksponavęs šokėjų plastiką ir choreografijos ypatybes, P. Granhøjus scenoje siekia atskleisti vyrus ir moteris, tokius, kokie jie yra: tikrus, gyvus ir sudėtingus.

Idėja vieną M. Ravel’o orkestrui skirtą „Boléro“ atlikti gyvai tik violončelėmis gimė Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriui Mindaugui Bačkui, o ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru dėka ši mintis peraugo į unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį.

Tarptautiniu mastu pripažintas danų choreografas Palle Granhøjus garsėja autorine obstrukcijos technika. Ji leidžia choreografui transformuoti šokėjų judesius, ribojant jų veiksmus, ir taip atskleisti vidinius jų asmenybės sluoksnius. Per pastaruosius 30 m. glaudžiai bendradarbiaudamas su šokėjais jis yra sukūręs apie keturias dešimtis šokio spektaklių. P. Granhøjus, savo kūryboje dažnai derina šiuolaikinio šokio kalbą su klasikine muzika, yra sukūręs spektaklių pagal Igorio Stravinskio („Šventasis pavasaris“) ir Gustavo Mahlerio („2men2mahler“ ir „Men & Mahler) kūrinius. P. Granhøj nuolat kuria Orhuse įsikūrusiai savo trupei „Granhøj Dans“, o jo darbai jau pristatyti 49 pasaulio šalyse.

Klaipėdos violončelių oktetas – tai 2017 m. Klaipėdos violončelės festivalyje debiutavusio Klaipėdos violončelių kvarteto pagrindu susibūręs ansamblis. Abiejų violončelininkų ansamblių susikūrimą inicijavo vienas intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas M. Bačkus, kurio muzikiniai interesai itin platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio iki eksperimentinio violončelės skambesio. Klaipėdos violončelių kvartetas nuolat bendradarbiauja su Šeiko šokio teatru ir jau yra pristatę du drauge sukurtus šokio spektaklius „Metų laikai“ (2017 m.) ir „Mano Piteris Penas“ (2018  m.).

Spauda apie spektaklį

„Granhøjaus metodas riboti šokėjų judesius iš tikrųjų yra choreografo dėmesys kiekvieno gabumams ir individualumui – charakteris ir jėga ryškėja, kai tenka priešintis.“

Rūta Ogisnkaitė. NBŠ’19: Baltijos šokio panorama. Extended. Dance.lt, 2019 05 21

„Beje, šis spektaklis puikiai tiktų būti šiuolaikinio šokio ambasadoriumi žanro nežinančių ar nepripažįstančiųjų stovykloje – lengvumas, šokėjų technika, skoningas humoro jausmas ir gyvai atliekama klasikinė muzika, tikėtina, papirktų nemažą dalį skeptikų.“

Aušra Kaminskaitė. Tarp šokio ir šokėjo. Lietuviška „Naujojo Baltijos šokio“ programa. 15min (www.15min.lt) 2019 05 16

Choreografija:
Palle Granhøj (Danija) ir šokėjai
Šokėjai:
Darius Berulis, Dovilė Binkauskaitė, Niels Claes, Mantas Černeckas, Marija Ivaškevičiūtė, Aušra Krasauskaitė, Marius Pinigis, Gintarė Marija Ščavinskaitė, Erikas Žilaitis
Muzika:
Maurice Ravel „Boléro“
Muzikos aranžuotė:
James Barralet
Muzikos atlikėjai:
Klaipėdos violončelių oktetas: Mindaugas Bačkus, Arnas Kmieliauskas, Marius Sakavičius, Karolis Vaičiulis ir kviestiniai muzikantai
Garso režisierius:
Kastytis Narmontas
Choreografo asistentė:
Oksana Griaznova
Ko-prodiuseriai:
Granhøj Dans (Danija), Šeiko šokio teatras, Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas
Premjera:
2019
Trukmė:
60 min.

Gruodis 2019

Pamirštos princesės

20 gruodžio, Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Šokio katedra, Klaipėda

Vietų rezervacija naudojantis „Kultūros pasu“