fbpx

Šeiko šokio teatro naujienlaiškis

Gaukite specialias nuolaidas ir pirmas sužinokite teatro naujienas! Laiškus siunčiame iki trijų kartų per mėnesį.

Ordredesordreordredesordre

Tai žmogiškosios (ne)tvarkos kupinas spektaklis savyje talpinantis ir meditatyvią monotoniją, ir vakarėlio šėlsmą.

Kaip struktūra atsiranda chaose? Banga jūroje? Saviorganizacija ir solidarumas anarchijoje? DNR spiralės formoje? Melodija paukščio giesmėje? Švelnumas instinkte? Dantuota burna gėlės žiedlapyje?
Šis spektaklis – tai choreografinis tyrimas, paremtas moksliniais ieškojimais apie biologines sistemas. Įsivaizduokime smėlio dulkes, chaotiškai besisukančias vėjyje… Molekulės veikia visiškai priešingai. Jei jos „aklos“ stabilioje būsenoje (vadinamosios „miegeivės“), atsidūrusios disbalanse jos ima komunikuoti tarpusavyje, veikti išvien ir formuoti organizacines struktūras. Jei jos būtų spalvoti teniso kamuoliukai, tai matytume juos atšokančius staiga tai visus mėlynos, tai – geltonos spalvos. Biologijoje tai ne tik taisyklė, bet ir pagrindinis gyvos sistemos principas. Ar žmogus stabilumo būsenoje irgi „miega“? Kiek chaoso, atsitiktinumo, nežinomybės jis įsileidžia į savo hyper kontroliuojamą ir saugų gyvenimą?
Į šią choreografinę stuktūrą netyčia įsipina Iano Curtis vidinis peizažas, kurio epilepsijos priepuoliai galbūt buvo sąmoningai jo paties struktūruojami kaip energijos forma kūryboje ir mėgdžiojami scenoje.

Vilma Pitrinaitė – Briuselyje gyvenanti choreografė, šokėja, nepriklausomos šokio trupės „We cie“ įkūrėja ir meno vadovė. Buvusi Kauno šokio teatro „Aura“ narė, studijavo choreografiją CDC centre Tulūzoje, Ex.e.r.ce programą CCN šokio centre Monpeljė ir teatro režisūrą Strasbūro nacionalinėje teatro mokykloje. Kaip šokėja ir aktorė ji bendradarbiavo su tokiomis kompanijomis kaip „Zampa“, „François Verret“, „Philippe Grandrieux“, „Karim Bel Kacem“, „Hubert Colas“, „Vincent Thomasset“, „Mossoux-Bonté“, „Dame de Pic“. Dabar ji daugiausia dirba ties savo projektais, paremtais tyrimais ir tarpdiscipliniškumu, primityviais šokiais, populiariąja ir interneto kultūra. Pirmas „We cie“ kūrinys „Kiekviename šoka du“ buvo atrinktas dalyvauti prestižiniuose jaunųjų kūrėjų festivaliuose JT14, „Théâtre de la Cité Internationale“ Paryžiuje ir „Premières“ Strasbūre, o monospektaklis „Miss Lithuania“ laimėjo kelialapį į tarptautinį „Aerowaves“ festivalį bei buvo nominuotas geriausiam sezono pasirodymui Paryžiaus „Confluences“ teatre, apkeliavo visą Europą ir JAV. 2016 m. Vilma grįžo į „Aurą“ kaip šokio spektaklio „Pandora“ choreografė, 2019 m. pristatė „Somaholidays“, kuris buvo nominuotas „Auksinio kryžiaus“ apdovanojimui ir toliau turuoja Lietuvoje, Izraelyje ir Belgijoje. Naujausio spektaklio – dueto „MATCH“ su Emilie Gastineau (JAV) premjera įvyko „Brussels danse!“ festivalyje š.m. kovą.

Kurdama šį spektaklį choreografė Vilma Pitrinaitė kartu su Šeiko šokio teatro šokėjais leidosi ieškoti mokslinių ir meninių tyrimų dermės. Tvarkos ir jos priešingybės – chaoso dinamiką scenoje choreografė perteikia derindama du iš pirmo žvilgsnio nesusijusius įkvėpimo šaltinius: mokslinius tyrimus biologinių sistemų srityje ir britų ‎post-punko grupės „Joy Division“ lyderio Iano Curtiso biografiją. Chaotiškas, tačiau tuo pačiu ir sistemingas dalelių judėjimas čia siejamas su gamtoje stebimais procesais ir su žmogiškuoju įsivaizdavimu, kad stabilumas – tai harmonija ir visa ko pagrindas. Tačiau, pasak spektaklio kūrėjų, tik atsidūrusios disbalanse molekulės ima komunikuoti tarpusavyje. Ar tai tinka ir žmonėms? Būtent tokį choreografinį eksperimentą galima stebėti spektaklyje „Ordredesordreordredesordre“.

Belgijoje gyvenanti ir kurianti šokėja ir choreografė Vilma Pitrinaitė – nepriklausomos šokio trupės „We cie“ įkūrėja ir meno vadovė. Šokio pagrindus ji įgijo Kauno šokio teatre „Aura“. Vėliau šokio įgūdžius V. Pitrinaitė tobulino Prancūzijoje: 2005–2007 m. mokėsi Avinjono šokio konservatorijoje, 2007–2008 m. studijavo choreografiją CDC centre Tulūzoje, o 2009–2010 m. – programoje „Ex.e.r.ce“ CCN šokio centre Monpeljė. 2010–2012 m. Pitrinaitė studijavo režisūrą Strasbūro nacionalinėje teatro mokykloje, kur sutiko dramaturgą Thomą Pondevie ir 2013 m. kartu įkūrė trupę „We cie“, kurios spektakliuose jungiami teatro, šokio ir dokumentikos elementai. Šiuo metu V. Pitrinaitė kuria ir veda seminarus Lietuvoje, Prancūzijoje, ir Belgijoje, o jos spektakliai jau yra parodyti Austrijoje, Čekijoje, Izraelyje ir Jungtinėse Amerijos Valstijose.

[lt:]Choreografė[en:]Choreographer:
Vilma Pitrinaitė
[lt:]Šokėjai[en:]Dancers:
Gintarė Marija Ščavinskaitė, Oksana Griaznova, Marija Ivaškevičiūtė, Inga Kuznecova, Dovilė Binkauskaitė, Mantas Černeckas, Niels Claes, Evgenij Kalachov
[lt:]Muzika[en:]Music by:
Audrius Kalytis, „Joy Divison“
[lt:]Kostiumų dizainerė[en:]Costume designer:
Sandra Straukaitė
[lt:]Šviesų dailininkas[en:]Light designer:
Justas Bø‏‏
Premjera:
2020
Trukmė:
45

Kovas 2024

Aš esu Kovo 11

27 kovo, „Kultūros fabrikas“, Klaipėda Bilietai
.